Cedik’s Manga Reviews Blog

Cedik On April - 30 - 2011

Titlu: Tsubasa Reservoir Chronicle / RESERVoir CHRoNiCLE / Chronicle of the WingsTsubasa RC

Autor: CLAMP
Gen: action, adventure, comedy, drama, fantasy, mystery, romance, shounen, supernatural

Status: 28 volume (complet)

Review

Intrerup aceasta lunga pauza pentru a va povesti despre un manga pe care l-am inceput relativ recent. Imprumutat din curiozitate de la prietena mea, care e fericita posesoare a primelor 14 volume, s-a dovedit a fi unul dintre cele mai simpatice manga-uri pe care le-am citit pana acum. Desi intentionam sa fac review-uri doar seriilor mai putin cunoscute, mi-a fost tare greu sa omit un manga pe care am avut placerea de a-l tine in mana.

Mai mult chiar, mi-a starnit interesul si fata de celalalte manga-uri publicate de CLAMP,  un grup de care trebuie sa recunosc ca m-am cam ferit, intrandu-mi in cap ideea ca ar avea numai manga-uri destinate fetelor, idee cum nu se poate mai gresita. Tsubasa Reservoir Chronicle cel putin e acel gen de manga care poate fi citit cu placere indiferent de varsta si de gen, avand cate putin pentru fiecare (de exemplu: Sakura, Syaoran si Mokona pentru fete, Kurogane pentru mine). Si ca tot am pomenit cateva nume de personaje, trebuie sa va atrag atentia ca in acest manga veti intalni multe dintre personajele din celelalte serii realizate de CLAMP. Sau, mai bine zis, versiuni ale lor, TRC bazandu-se pe ideea de universuri paralele. Ca sa va lamuresc mai bine, sa va spun cate putin si despre…

Poveste

Sakura e printesa regatului Clow. Syaoran e un orfan misterios, pasionat de arheologie, care e pe jumatate explorator de ruine si pe jumatate prieten din copilarie al printesei. De aici pana la clasica poveste de iubire timida si nedestainuita nu e decat un pas. Dar in loc de o romanta mai mult sau mai putin siropoasa intre doi adolescenti, avem parte de o veritabila epopee intinsa pe mai multe volume si universuri.

Totul incepe cu vizita printesei Sakura la ruinele misterioase din regat (orice regat care se respecta trebuie sa aiba ruine misterioase). Aceasta activeaza cumva un puzzle antic si secret (orice ruina misterioasa care se respecta trebuie sa aiba un puzzle antic si secret), printesa fiind se pare un soi de Neo, varianta feminina (orice manga care se respecta trebuie sa aiba un personaj gen Neo). In acel moment amintirile ei se raspandesc prin multivers, sub forma unor pene, iar printesa se prabuseste lipsita de suflare. Si aflam, cu sufletul la gura, ca daca amintirile printesei nu sunt recuperate, va muri (ca in orice manga care se respecta). Syaoran, gardian neoficial al printesei, se ofera sa plece in cautarea lor si e trimis de marele preot din regat la Yuuko, vrajitoarea timpului si a spatiului din xxxHolic.

Syaoran, insotit de o Sakura aflata in stare de inconstienta, ii intalneste acolo pe Fai, un vrajitor misterios, si pe Kurogane, un ninja la fel de misterios, care  au de asemenea intentia de a calatori printre lumi, dar din motive diferite, pe care le puteti afla citind manga-ul. Bineinteles ca acestia ajung sa se imprieteneasca si sa formeze o echipa si bineinteles ca au parte de nenumarate si minunate aventuri! Si fix in aceste aventuri consta farmecul Tsubasa Reservoir Chronicle!

Aparent, unii ar fi nemultiti de acest lucru, considerand ca ar da manga-ului un aer de repetitivitate, dar plangerile sunt departe de a fi intemeiate. Fiecare lume intalnita e diferita, chiar daca personajele se repeta, iar actiunea poate fi numita oricum mai putin repetitiva.

In unele lumi se lupta, in alte lumi fac pe detectivii, in alte lumi copiaza pokemon controleaza spirite cu care se lupta, in unele lumi dau peste vrajitori, in altele peste zei, in unele lumi ajung in Evul Mediu, in altele ajung in vremuri moderne sau chiar futuristice. E cate o lume pentru fiecare iar nazdravaniile personajelor fac fiecare volum interesant. Si asta pentru ca celalalt factor care face Tsubusa Reservoir Chronicle un manga pe gustul tuturor il reprezinta…

Personajele

Sakura este principalul motiv pentru care au loc toate aventurile. Se pare ca ar avea niste puteri misterios de grozave, dar in primele 11 volume (cate am citit pana acum) nu se dezvaluie mare lucru despre asta. Tot ce stim este ca acele pene, fragmentele din amintirile ei, au puteri extrordinare in fiecare dintre lumile in care grupul calatoreste.

E usor enervanta ca personaj, fiind prototipul fetitei dragalase, pe care o plac toti si are un noroc iesit din comun, dar tocmai aceasta dragalasenie, combinata cu firea ei modesta, dar in acelasi timp curajoasa, o fac agreabila. Il place pe Syaoran (de parca nu ar fi fost evident) si relatia complicata dintre ei doi reprezinta un alt motiv pentru care manga-ul e interesant.

Chiar daca in prima parte a calatoriei mai mult doarme, isi revine pe parcurs si ajunge sa contribuie la efortul echipei de a recupere misterioasele pene.

Syaoran, interesul romantic al Sakurei, e un adolescent cu un trecut foarte misterios si un stil de lupta ce semana cu cel al lui Sanji din One Piece.

In ciuda faptului ca e foarte tanar, e un luptator excelent si are un spirit cavaleresc, o fire blanda si modesta si un curaj care il ajuta sa nu se dea in laturi de la nimic atunci cand vine vorba de Sakura, la care tine enorm de mult dar nu indrazneste sa o placa.

E unul dintre personajele in jurul caruia se invarte de regula actiunea si care ajunge in centrul atentiei, nu numai datorita talentului sau de luptator, cat si datorita faptului ca este foarte inteligent si pasionat de istorie si arhitectura, ceea ce ii ofera uneori anumite calitati de detectiv.

Fai, Fai D. Flourite, e unul dintre personajele mele favorite, alaturi de Kurogane (care va fi prezentat de indata).  E un vrajitor misterios (ca toate personajele din Tsubasa Reservoir Chronicle), dar care a evitat pana acum sa isi foloseasca puterile, impartasindu-si insa cunostintele despre magie.

E mereu cu zambetul pe buze, amabil si binedispus, cu o figura care emana buna dispozitie si bunatate (si un pic de sclifoseala uneori), dar in spatele acestui hipiot se ascunde un luptator puternic, ce nu trebuie subestimat. Nu rateaza nici un prilej, dar nici unul, de a-l tachina pe Kurogane, relatia dintre ei generand partea de comedie din manga.

El e “mamica” grupului, fiind foarte grijuliu cu Sakura si Syaoran, si e un personaj atat de vesel si simpatic incat mi-e imposibil sa il urasc pentru ca il face pe Kurogane sa para partenerul sau dintr-un duo scos dintr-un manga yaoi.

…iar dumnealui e lupul, Kurogane, favoritul meu.  E ninja.

E un maestru spadasin.

E ninja.

E foarte puternic si e ninja!

In caz ca mai aveti nevoie si de alte informatii in afara de a sti ca e ninja, Kurogane e din multe puncte de vedere opusul lui Fai. E mai serios, mai agresiv, mai sobru si mai matur (oarecum) si arareori isi lasa sentimentele sa iasa la iveala. Firea sa violenta e cea care l-a facut sa calatoreasca alaturi de Syaoran si Sakura printre universuri, in incercarea de a-si gasi lumea de bastina, din care fusese exilat de catre printesa Tomoya, al carui bodyguard era, ca pedeapsa pentru firea sa violenta. Ca bonus, primeste si un blestem care spune ca de fiecare data cand va omori pe cineva in mod inutil, Kurogane nefiind genul care sa crute oponentii ce fac greseala sa il atace, puterea sa scada. De asemenea, e ninja.

Grafica

…e de nota 9. Nu e nici un manga care sa te lase “wow”, chit ca are destule panouri care reusesc sa faca asta , dar nici unul cu o grafica mediocra.

Cred ca manga-ul ar fi putut avea o grafica de nota 10, dar fara secventele stilizate sau caricaturile in stil chibi nu ar mai fi avut acelasi farmec si nu ar mai fi reusit sa se muleze perfect pe poveste.

Cu alte cuvinte, desi nu pot reprosa nimic din acest punct de vedere, consider grafica de nota 9 raportandu-ma strict la desene, si nu si la modul in care se imbina cu povestea si personajele.

Concluzia

…ar fi  ca vi-o recomand! Cititi-o daca va plac manga-urile celor de la CLAMP, cititi-o daca va plac manga-urile fantasy, cititi-o daca va plac manga-urile de aventura, cititi-o daca va plac manga-urile de actiune, cititi-o daca va plac manga-urile comice, cititi-o daca sunteti fata, cititi-o daca sunteti baiat, cititi-o daca aveti chef de un manga bun! Merita!

Sneak Peak

De unde am downloadat-o eu?

O puteti gasi si pe MangaShop, e completa! V-as sfatui sa o cumparati daca aveti bani, grafica arata mai bine in varianta tiparita decat scanlata, nu prea are acelasi farmec marita pe tot ecranul.

Daca doriti, o puteti cumpara si de pe Book Depository, au preturi foarte mici (cam 25 de lei pe volum) si livrarea este gratuita in Romania.

Lectura placuta!

Categories: Featured, Manga Reviews

5 Responses

1. DreamsKeeper says:

Damm you ! te ai gandit insfarsit sa reapari… in fiecare zi asteptam sa mai pui ceva pe aici.

Da ! povestea din Tsubasa RC e frumoasa si mai ales, aproximativ toate personajele din clamp se intalnesc in aceasta manga.

Parerea mea este ca la arta nu as da 9. Un 8 ar merita. La poveste merita 10.

Pacat as fi vrut sa o citesc eu plus sai fac review. Chiar imi este necaz ca nu am avut timp de acest manga .

• Cedik says:

De ce nu te abonezi la feed-ul rss sa fi anuntat de un reader cand apar posturi noi? Eu asa procedez cu blogurile pe care le urmaresc :-?
      Nota pentru arta e un subiect de discutat.
      Dupa cum am zis si in articol, am citit primele 14 volume pe viu. Tinute in mana si in varianta aceea micuta, grafica era de 9 spre 10. Bun, le-am terminat si am zis sa termin povestea cu scanlarile. Si da, versiunea scanlata are grafica de 8 spre 9.
      Poate e calitatea scanarii, poate e faptul ca apar mai mari imaginile… cert e ca e mai frumoasa live.
      De altfel, mi-am comandat de pe mangashop primul character guide, sa o pot admira si mai mult @.@

• DreamsKeeper says:

Nu vreau rss. Si in special nu as fi vrut sa pui la comentariu (mail request). Spui ca nu l publici dar tot primesc spam de la gadgeturi pt copiat….

Oricum sa revenim la subiect. Din cate am observat atat anime-ul TRC cat si manga (nu am citit dar m am documentat) povestea nu prea are sfarsit. Adica te lasa in eternitate (dupa salvare lu Sakura, aflam ca o alta printesa a fost rapita). Iar dusmanul e dat disparut.

Si sti ce as mai fi dorit. ca povestea sa mai aibe niste pagini(manga) sau ep (anime ) in plus unde sa arate ca ei traiesc fericiti si cau au o familie, dar te lasa in voia sorti sa ti imaginezi ce se va intampla.

off: ia sa fac si eu un banner sa ma bagi si pe mine la prieteni :D . daca doresti.

• Cedik says:

Pai nu public pe nicaieri mail-ul, si nici nu apare in sursa paginii :|